depptalk,

Hur ska man börja? Rubriken säger ju en hel del om vad det här ska handla om. Det hela handlar om ett djur som är mig otroligt varmt om hjärtat, ett djur med fyra ben och en svans. Vilket djur som helst, tänker ni säkert. Men jag tänker på hästarna. Nu tänker ni säkert att jag är en tönt, men tyck det då!

Det hela känns bara helt konstigt, jag blev på depphumör när jag kom till stallet idag. All motivation bara rann av mig och istället fick jag en stor klump i magen. En klump som jag inte förstod mig på. Sen kom Marie och allt bara vällde över mig. Det känns som om jag har nått min högsta gräns i ridningen, jag kommer ingen vart. Det känns som att det inte finns någon glädje kvar längre.
Linnea frågade;
För vem skull är det du rider?, det måste väl vara din egen, eller hur?
För vems skull skulle jag annars rida? Det känns som om den här tävlingen som kommer bara kommer vara ett sätt att bevisa att man kan rida, det kommer bli som en maktkamp i stallet.
Jag är inte ens taggad längre, jag vill bara få det överstökat så jag kan få slänga grejerna och gå under jorden. Hoppas att ingen kommer ihåg den dåliga insats det var.
Men om det går bra då? Om det går bra på lördag, vad händer då? Ska jag sluta även då, allt jag kämpat för i hela mitt liv ska det avgöras på en dag?
Det verkar så.
Jag hoppas att jag blir lite mer motiverad än jag är nu, annars kan jag lika gärna stryka mig och 200 kronor rakt i sjön.
Tårarna vill inte sluta rinna.
Tänk posetivt nu Sara!

Give me some credit
Postat av: sanna

Kamma till dig gumman! Du vet att du kan, varför skulle folk be dig rida deras hästar annars?

Du har valt en svår väg genom att ha en travare, men av de bilder jag har sett här på bloggen så börjar det väl gå riktigt bra med henne? Och vad "folk" tycker har vi ju pratat om eller hur? ;)

2008-12-19 @ 10:44:35
Postat av: Big Mama

Det kommer gå jättebra på lördag.

kram mamma

2008-12-19 @ 15:55:43
URL: http://diamondforce.blogg.se/
Postat av: Mickan

Det ska nog gå finfint ska du se =)

2008-12-20 @ 23:30:16
Postat av: Sandra

Hoppas det har gått bra! Tänk på att inte jämföra dig med dom andra utan jämför dig med hur det brukar gå för dig och Disa när ni är själva och att ni nu lagt till ett svårare moment bara - att bli bedömd och att någon annan tittar som kanske inte normalt sett gör det.

Håller med föregående talare - glöm vad dom andra säger och tycker. Det viktiga är att du gör det för din skull och att genomföra det du vill.

Jag tror på er båda - både dig och Disa. Jag har sett hur ni kämpat! Jag är övertygad om att om det nu inte skulle gå jättebra denna gången får du blodadtand och försöker igen! Om inte - då vet du det att tävla kanske inte är ERAN grej.

Tävling är inte ALLT- det bevisar inte om du är bra eller dålig egentligen utan hur bra du och din häst fungerar tillsammans för just det tillfället! Viss blir det ofta så att det blir maktkamp vid tävlingar i stallen men det är viktigt att komma ihåg varför man anmälde sig från början och att man i slutändan jämför sina framgångar och motgångar mot sig själv och ingen annan, det är ändå dig själv du ska leva med inte dom andra.

Många kramar!

2008-12-21 @ 22:52:58
URL: http://sandrasblogg.sandrashandverk.se/
Postat av: ingen protest moster är bäst

vet inte hur det gick, men i mitt hjärta är du bäst bland de bästa.

2008-12-22 @ 14:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0