En bra dag,

BANG, BANG, BANG!
Jag vaknar med ett ryck och ser att det bara är pappa som bankar på min dörr. Han är bra söt han, bankar på min dörr 05.50, när jag hade ställt klockan på 06.05, men men, jag ska se det på det possetiva sättet, jag slapp jaga propellern!
Men min säng var väldigt skön och varm i morse, så jag låg kvar, tills klockan blev 06.20, och vi skulle åka hemifrån 06.30. Liiiite bråttom hade jag då kan jag säga!
Sprang in, klädde på mig, tog gröten i en  skål och sprang ner till bilen. Huh, jag hann! Väl i bilen lyssnar pappa på tråkiga P1, men byter ganska snart över till Rix fm, skön morgon!

Kliver ur bilen i Nynäs, och konstaterar att jag måste köpa en vinterjacka, annars kommer jag frysa ihjäl, det var nämligen två minus i morse :/.
Går den sista biten upp till Utsikten, en ganska brant backe, som får mig att tänka på mina skor, att den inte kommer greppa så bra i vinter, och då börjar jag tänka vidare och kommer på att jag glömt mina köksskor hemma i en påse innanför dörren. Faaaaaan! Vad ska jag göra nu liksom, jag varken kan eller får jobba i mina vanliga stövlar.
En halvtimme senare är skoproblemet löst, och jag har börjat jobba.
Var i kallskänken idag, rätt kul faktiskt! Gick och käkade frukost, och jobbade sedan på till klockan var kanske kvart i elva. Då hade vi plötsligt inget att göra längre.
Vi hade 150 lunch idag, men på buffén och inget på tallrik, så det var rätt lugnt.
Vid halv ett gick vi och käkade lunch, och sen hade vi inget att göra igen. Så dagen slutade med att vi fick gå hem en och en halvtimme tidigare än vanligt. Sköönt! :).

Give me some credit
Postat av: siri

haha! :D va najs! puss påre

2008-11-07 @ 23:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0