Mams & Paps, gifta 20 år idag!

Idag firar mamma och pappa sin bröllopsdag. Idag har dem nämligen vart gifta i 20 år! Ganska stort och väl värt att fira. Jag fick stå för maten, och jag gjorde en trerätters bestående av;

Förrätt: Jordärtskockssoppa
Varmrätt: Citron och timjan-marinerad kyckling,
 serverad med en puré på morot och palsternacka 
Efterrätt: Vit chokladmousse med smak av lime, på en digestivebotten


Jag dukade fint och tände ljus. Mamma och pappa blev jätteglada och tyckte att maten var hur god som helst. Pappas hot om att det som var kvar i soppan, var hans och om någon tog den, så skulle ha döda den typ. Haha, jag tror att han tyckte att den var god?!
Mamma tyckte nog bäst om efterrätten, för den var ju inte äcklig kan man säga!
Efter maten tittade vi på en film tillsammans, jag fick leka hund och sitta på mattan, sen fixade pappa en minisoffa till mig. :)

Jag fick lite presenter av dem med,  har jag varit extra snäll tro? Eller så kanske det var ett tack för middagen? (jo, dem skulle gå på restaurang först, och bio, men ångrade sig när dem kom på att jag går restaurangskolan, plus att det blir billigare att äta hemma.)
Hur som helst, jag fick en vinterjacka, mössa, halsduk och vantar, TACK ! Nu slipper jag frysa ! :)
Fick även en ros av paps! :D

        

1. Dukningen klar                          
2. Ett "kuvert"                      
3. Varmrätten             
4. Dagens kock

Give me some credit
Postat av: Big Mama

Ja, den middan får gärna gå i repris.

Stort tack/mamma

2008-11-27 @ 13:21:57
URL: http://diamondforce.blogg.se/
Postat av: siri

gud va roligt! Grattis Rosi å lasse!!! btw saknar ja din mat lite sara... ;)

2008-11-27 @ 22:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0