Stallet by night,

När jag kom till stallet idag, visste jag att jag skulle vara där väldigt länge. Så jag bestämde mig för att, efter jag bytt om, hjälpa Frida med insläppet. Så istället för att stå och frysa och glo, hjälpte jag till att plocka in hästar :).
Jag började med Blesi, Vestri och Hringur. Tog alla tre på en gång och släppte in dem i boxarna. Sedan fortsatte jag med Wilmer och Rexina. Så in med dem. Och sedan tog jag Juhline, Rebeckas söta bäbiis! Henne tog jag själv, för hon brukar vara lite busig, men hon var jättesnäll, och sedan skulle jag ta Carola, men Frida hann före.

Lord tog jag från "killhagen" och Disus och Sockis från trähagen. Men idag var det ombytta roller, idag var det Disa som kom fram till mig på en gång och Socka som gick iväg, men Fredrik fångade upp henne, så vi fick in dem :).

Sedan var det dags för mockning, och göra höpåsar och natthinkar. Sedan började jag med att rida Disus. Jag red med Bea och Sofie. Det gick jättebra när jag red, red övningarna från lektionen igår och hon mjuknade betydligt, blir till att jobba mer på halvhalterna och att hon inte ska hänga sig i munnen på mig. Sitta ner ska jag öva på med, men annars gick det rätt bra :). När jag kom tillbaka till stallet tog jag hand om Disa och bestämde mig för att äntligen rycka av den där hemska manen, som nu vuxit sig alldeles för lång. Den blev lite för kort, men den växer ju ut igen ! :).

Senare var det Sockas tur, jag ryktade noga och lindade benen, sadlade och upptäckte till min glädje att jag kunde spänna ett hål extra på sadelgjorden. Tränsade och hon fick till och med låna Disas fina blommiga täcke, och det är inte alla som får det :).
När jag red, skrittade jag ganska länge i början på kort tygel, eftersom att Socka tycker att det är mindre kul. Red skänkelvikningar och skolorna. Gjorde samma sak i trav och galopp, och hon blev superfin! Kul när man lyckas liksom !

Det ska bli så kul att få tävla Socka, vi ska ligga i hårdträning hela vintern :)

Give me some credit
Postat av: Rebecka

Jag har världens sötaste bebis :)

2008-11-07 @ 10:53:42
URL: http://blondiiebecka.blogg.se/
Postat av: simon

du får säga till när du har datum då du tävlar så jag vet:D

2008-11-07 @ 23:21:29
Postat av: siri

aAAAH! tävla! ja ska såå me å kolla! :D vare sig du vill eller inte! ;) åå ja e så stolt över dig min lilla gullunge!

2008-11-08 @ 00:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0