Stressig morgon,

I morse hade jag det riktigt stressigt. Jag gick upp i tid, åt frukost och allt. Gick ut till tvättstugan för att klä på mig, hämtade skolväskan och packade till och med ner lite frukt. Ibland är man smart :).
Katten fick vara inne och jag klädde på mig jacka, stövlar och halsduk. Tog skolväskan och min mobil med musik i. Låste dörren och började gå. När jag hade gått ungefär hundra meter kom jag på att jag hade glömt mitt busskort i en annan jacka än den jag brukar ha. Tur att jag kom på det där, och inte när jag var ute vid bussen, 2,5 kilometer senare. Hur som helt, så bör det väl tilläggas att dem där hundra meterna är en lång backe, som jag nu var tvungen att gå uppför, för att hämta busskortet.
När jag hade hämtat det, slängde jag en blick åt klockan och ser till min fasa att klockan är på tok för mycket, för att jag skulle hinna gå ut till bussen. Så jag börjar tänka febrilt, min cykel har pyspunka, som jag inte orkat laga än. Men så kom jag och tänka på min moppe, som jag kallar för Bob. Men vart skulle jag ställa den, utan att den blir snodd?
Svaret kom jag på, på vägen ut till bussen, jag körde till stallet och ställde den där, och tog bussen därifrån. Smart va?!


Tur att jag har min Bob ♥

bild tagen från:
(hem.passagen.se/.../moppebilds_asp/ciao/ciao.htm)

Give me some credit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0