Serveringspersonal & ryttarstjärna,

Goder kväller, mina vänner! :)
Har precis fått sätta mig ner, för första gången idag. Det har varit en lång, jobbig men ändå rätt rolig. Jag har varit i skolan idag, i köket närmare bestämt. Dagen började med rätt så mycket plugg på bussen, vi skulle ha ett läxförhör på ämnet kött nämligen. Men när jag kommer till köket, var det ingen som ville ha förhöret, så vi slapp! Skönt va? Men samtidigt lite tråkigt, eftersom att jag pluggat så..

Menyn idag;
Jordärtskockssoppa med foccatia
Grillad laxfjäril med hollandaise, sparris och pressad potatis
Gino


Jag och en till tjej i klassen fick ta servisen. Rätt kul, men vi hade ett sällskap på 24 personer, så vi fick springa en del, både förrätt, varmrätt och efterrätt till alla. Dessutom brödfat, smör och dricka. Eftersom det var ett sällskap, så skulle alla ha maten ungefär samtidigt. Så det blev en hel del springande med andra ord. :)
När alla gäster hade gått, fick vi äntligen äta. Just då tittade min kära mor in, och fick smaka lite lax, då blev hon glader :).

Efter skolan åkte jag direkt till stallet, där jag var lite snäll mot Marie. Mockade åt Socka nämligen, så slapp hon, visst var jag snäll? Så fick jag rida också, jättekul !
Med Socka red jag ett ganska hårt dressyrpass, hon var superfin! Vi har börjat förstå varandra nu, och då går det bara bättre! Till och med mamma blev lite chockad att vi har blivit så tajmade med varandra, och hon sa upprepade gånger, "gud vad fint hon går, Sara" . Jättekul, när man jobbat för något :D. Vi avslutade med att rida ett gammalt dressyrprogram. :) Vi kommer bli asfina till våren, för då ska vi ut och tävla :).
Med Disus så red jag ut runt sandtaget, i galopp! Herregud vilken sula hon hade. Det roligaste var när vi kom i backen på sandtaget, så kom det plötsligt en stor vattenpöl. Disus såg den i sista sekund, och hon hoppade ett jättelångt hopp över den. Det tyckte Disus var jättekul, så hon brallade lite efter :).

Nu är det Idol som gäller, ibland är det bra med reklampauser, då kan man blogga !
Imorgon är det sovmorgon som gäller, så väck mig inte kära vänner. :) (den som väcker mig är död!)

Puss

Give me some credit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0