Utsikten meetings, del 2,

05.15 , nyyy nyy nyyyyyyyy ny. Min väckarklocka somlåter som en siren börjar göra sig hörd, och jag hinner tänka att jag ska testa att fånga propellern i luften. Och jag lyckades! Skillad jag börjar bli! HUr man nu kan bli skillad på en väckarklocka..?
Aja, jag gick in till stora huset och åt frukost. Det blev en stående frukost bestående av "Softbread" (se inlägget, några inlägg ner) och pappas apelsin och grapejuice. Blicken jag fick av pappa när han sprang förbi köket, var nog något i stil med att "ge fan i min juice!". Men jag åt och drack vidare.
Halv sju satt jag i bilen, påväg mot Nynäs. Pappa lyssnade på P1 i vanlig ordning, så jag somnade till lite. Klockan åtta var jag på jobbet, och då hade jag hunnit jobba i fyrtiofem minuter redan och åt dagens andra frukost, mest bestående av frukt. Idag har jag bland annat gjort detta:

* Gjort hela salladsbuffén.
* Rivit tre bleck potatis till rösti, stekt och fixat med den.
* Finhackat massor av rödlök.
* Finhackat massorav gräslök.
* Skalat och "choppat" ner massor av palsternacka, morötter, gulrötter och gulbetor.
* "Tryckt" 20kg röding.

Med mera, med mera och återigen medmera!

Efter jobbet åkte jag till stallet, snackade lite meden kompis i mobilen nästan hela tiden jag var där, och smsade med en del andra :). Tack för att ni finns ! :)
Jag mockade två boxar och red både Socka och Disus. Socka var jättefin, hon och jag hade lite delade meningar bara när man ska flytta undan höger skänkeln, men det löste vi och gick vidare. Marie kom upp till ridhuset precis när jag hade gett henne långa tyglar, synd där. :).
Sedan red jag Disus med mamma och Blesi, körde lite intervaller med henne.
Nu är det sovdags för min del, ska upp halv sju imorgon. Natti natti,
Puss

Give me some credit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0