Fotad av Nynäsposten,

Hej bloggen!
Igår hade jag inte så mycket tid att blogga så jag får ta igen det nu. I onsdags när jag red Sockis så kom Marie ner till banan och tittade när jag red lite. Jag red igenom programmet två gånger, och sista gången gick det hur bra som helst, jag själv blev chockad över hur bra det gick. Jag fick även en blåsa som sprack undertien som jag red, men jag bet ihop och red ännu bättre.

Igår var det nog den bästa dagen på länge i skolan faktiskt. Alla var så samspelta och lyssnade på mig som var köksmästare. (Dem brukar ignonera mig i vanliga fall..) Dem till och med berömde mig för min meny, och sa att den var otroligt bra komponerad, och då blir man glad! :)

Menyn var följande:

Förrrätt:
Skummad murkelcappucino med lufttorkad skinka och lökkuddar.
Varmrätt:
Ungtuppsballantine med rostade rotsaker
Efterrätt:
Crema al mascarpone con frutti di bosco

När jag står och gör små veteskålar till efterrätten och är som mest koncentererad, då det kräver en massa koncentration, kommer Luis in och frågar om jag vill vara med på bild. Mitt svar blir: Va? Klart jag vill, men hur?
Då berättar han att Nynäsposten är där och vill ta en bild, så det är klart jag ställer upp :)

Det var Carina från Nynäsposten som var där, min gamla klasskompis mamma som jag känner väl, så jag behövde inte ens uppge namn.

Give me some credit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0