Grym uteritt,

Idag red jag ut med Disa. På marken sprang Doris för första gången, och hon skötte sig jättebra! Hur som helst, uteritten! Det var helt otrolig!
Jag hade tänkt mig en skrittur i skogen på Ören, barbacka, just för att det är mysigt och för att träna lite balans.
Det hela började lugnt och bra, men så fort jag tog tyglarna blev Disa supertaggad! Så jag lät henne småtrava lite, men helt plötsligt blev småtraven riktig trav och jag studsade som en studsboll.
Helt plötsligt kom en backe, och den tyckte Disa att vi skulle galoppera i. Sagt och gjort, vi galopperade! Och högst uppe på backen låg en stock, perfekt verkade Disa tycka, som hoppade högt och långt över.
Jag satt knappt kvar, men kul hade vi. Snacka om att Disa trivs med livet nu.
Det gör det bara ännu svårare att sälja.


Give me some credit
Postat av: sanna

Jag vet hur det känns! Skönt att hon är bra igen efter vurpan iallafall!

2009-02-02 @ 10:04:13
URL: http://krumben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0