Uschiamej!

Idag hade jag helst bara velat lega kvar i sängen och inte behövt gå upp. Men Sofie drog upp mig iallafall och vi gick in och åt frukost. Jag tänkte att jag skulle äta upp den där äckliga yoghurten som mamma köpte åt mig förra veckan. Arlas laktosfria yoghurt med passionfrukt och vanilj. Den smakar inte så gott, men den måste ju ätas upp!
Så jag tog fram en skål och började hälla upp yoghurten i skålen och ser till min fasa att den var alldeles rinning med stora klumpar i. Jag rör runt lite i skålen och smakar på den, den smakar värre än vanligt! Så tittar jag på utgångsdatumet och ser att den gick ut den 24 februari. Inte konstigt att den smakade konstigt! Jag spottade ut den och slängde förpackningen och tog fram min nya laktosfria vaniljyoghurt, den kan man alltid lita på, mums !

Senare åkte jag och Sofie till stallet och mockade lite, jag red Blesi med, mer orkade jag inte. Spånet kom äntligen igår, så idag spånade jag rejält till både Sockis och Disus. När jag, Blesi och Doris kom tillbaka från ridturen såg vi till våran fasa att det kom 5-6 älgar emot oss. Springandes. Vi vände på klacken och galopperade därifrån. Scary!

Nu ligger jag nerbäddad i min säng och har precis duschat, här stannar jag nog hela dagen, för det finns inget att göra ikväll. Om ni vill hitta på något, hojta till! 
                        

Den äckliga vs den goda yoghurten !

Give me some credit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0