Ciro är min nya favorit ! <3

Klockan halv åtta ringde min väckarklocka, och det var dags att gå upp. Jag gjorde frukost och klädde på mig fyra lager kläder, mötte en nyvaken pappa och två glada hundar. Klockan nio cyklade jag hemifrån, på isgata och bakhjulet hade pyspunka. Lite senare åkte jag bussen till Nynäs och sedan ersättningsbuss för pendeltåg.
Det var bara jag på bussen, så jag inledde en konversation med busschauffören;

Jag: - Hej! Vilken är stationen innan västerhaninge?
Busschauffören: - Den heter Sotholmen, men om du vill gå av någon annanstans så peka bara, så stannar jag bussen. Det är lugnt idag, så det kan jag göra.
Jag: - Tack så jättemycket !

Så jag fick gå av vid Åfiske, och sparade en timme på det. Annars hade jag behövt åka förbi Åfiske till Västerhaninge, vänta där i 45 minuter, och sedan ta bussen tillbaka. Så tusen tack för det alltså!

När jag kom till Åfiske, var det ingen där. Så jag började mocka och fixa lite. Sedan när jag var klar i Kardelias stall så kom det två personer. Då fick jag koden till sadelkammaren och fick till och med skriva upp mitt nummer på stallets telefonlista ;D. Sedan hämtade jag Ciro, han kom fram till mig och tycktes säga; "är du här idag igen?" Och så fnyste han på min kind, precis som han brukar :). Jag gjorde iordning honom och satt sedan upp och red iväg.
Idag var första gången som jag red och var i stallet utan Sanna, och det gick hur bra som helst!

Ute så träffade vi på barnvagnar, fåglar, skrikande barn, snöpinnar, motorsågar och bilar. Och allt var lika intressant tyckte Ciro.
När vi red förbi en hage med två shetlandsponnysar, stannade vi till och studerade dem lite. Den ena kom fram till staketet och sträckte ut huvudet mellan staketet och nosade i luften mot Ciro. Det är nog Ciros nya kompis! :)

Emellanåt travade vi också, och han skummade som bara den i munnen. När vi kom tillbaka till stallet gjorde jag iordning honom och gick sedan och hälsade på Kardelia. Sedan åt jag lite lunch, och gick sedan till bussen. :)

Give me some credit
Postat av: sanna

Glömde helt bort koden! Ni verkade ha en händelserik ridtur, så himla kul att det gick bra!!!!

2009-02-01 @ 00:01:26
URL: http://krumben.blogg.se/
Postat av: siri

gud va roligt att du har kul gumms! :)

2009-02-01 @ 14:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0