Min resumé på år 2008 !

Januari;
Första månaden på år tvåusenåtta, bröt jag mitt nyårslöfte. Det innebar att jag skulle dra ner på sockret och bara äta godis på helgerna. Behöver jag ens nämna hur länge jag klarade det..?
Jag fixade en stallplats hos min goda vän Sandra, och jag påbörjade mitt sabbatsår.

Februari;
I februari började jag min praktik på Jursta hästgård. Min mamma hittar en häst på internet, och köper honom. Jag flyttade Disa till Sandras stall och jag bilade även ner till Småland och shoppade där med henne. Februari var även månaden då jag och min bästis byggde skräptorn på Mc Donalds.

Mars;
Mars var månaden, då mycket hände. Blesi kom till Herrhamra, och hans omlastning i linköping var ju en historia för sig. Jag fick en muskelinflammation i höger ben, och fick ridförbud i en månad. Min mormor fyllde 85 år och hade ett stort kalas. I mars bröt jag även min praktik på Jursta p.g.a. allergi och Disa var med i en hoppolycka på Väggarö. Bussen jag och Siri satt på krockade med en bil, jag köpte en finsele och i slutet på månaden blev jag utslängd ur stallet.

April;
Jag flyttar Disa till Mellangården. Min astmastudie tar sin start och Airsonett Airshower kommer hem till mig. Den stora Singstar-hysterin tar sin form och jag firar ett år tillsammans med Simon. Vi förlovade oss även i slutet på månaden. Disa fyllde åtta år den 28/4 och Benny fick en hjärninflammation. Jag designar en massvis med bloggar, och intresset sprider sig enda till Nyköping. Jag börjar min nya praktik på Valsta Säteri och börjar även jobba helger där.

Maj;
I maj månad var bloggen inte så aktiv, det finns bara deppinlägg och jag mådde väl inte så bra då. Disa strulade och jag orkade väl inte uppdatera lika ofta.

Juni;
I juni fick Disa en sommarvila som sträckte sig över hela sommaren. Efter skolavslutningen åkte jag och Simon till Marö och hälsade på. Uttrycket " att göra en Sara " blev till. Jag åkte även till landet och firade en tradionell midsommar, första året på jättelänge! Jag började sommarjobba och började renovera Simons rum.

Juli;
Juli var köpets månad. Jag köpte både ny mobil och ett Nintendo Wii. Jag brände även upp ryggen efter en hel dags solande med Emma med familj.

Augusti;
I augusti var jag häst, hund, katt och husvakt på Torö när mamma och pappa var på Åland. Jag gymmade flera gånger. Jag hjälpte även till på skjutbanan jättemycket och Disa åkte på nässelfeber och ringorm.

September;
I september började jag min praktik på Konditoriet. Jag flyttade Disa tillbaka till Herrhamra. Våran dator brann, och jag fyllde arton.

Oktober;
Oktober var månaden då allt förändrades. Simon och jag bröt med varandra. Jag började äta vegetariskt. Jag började skolan igen. Det blev storkökspraktik på Utsikten och mitt höstlov spenderade jag med Siri banan och mina bästa vänner. Då drack jag även min första cider i mitt liv.

November;
November började med att jag groomade på en hopptävling. Sedan började jag rida Socka ordentligt. Smeknamnet " musslan " blev till, efter en sjuk foderhelg. Barkbrödet och E ämnen fick uppståndelsen. Jag chattade med Anna Bergendahl och mamma och pappa firade 20 årig bröllopsdag. Jag fixade tre rätters såklart.
Jag och Tobias träffade varandra för första gången, och vi sjöng duett, på Annas. Vidare på telegrafen hände inte så mycket, utan jag fick ett helt annat krogragg. Natten slutade däremot i egen säng, efter en taxitur.

December;
December blev kärlekens månad, och tur är väl det, med tanle på att december är min favoritmånad. Jag blev tillsammans med Tobias och kärleken blomstrade. Luciatåget till häst, var bäst då och dressyr och hopptävlingarna gick väl bra. Eller bäst med Socka iallafall.
Nyåret firades med Tobias, och frazze :)

Give me some credit
Postat av: Big Mama

Mycket bra skrivet

kram mamma

2009-01-03 @ 19:15:36
URL: http://diamondforce.blogg.se/
Postat av: siri

puss på kinden! håller med överstående (eller om det nu är understående) mycket bra skrivet! :D

2009-01-06 @ 01:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0