Åfiske & övernattning hos Becka, <3



Sanna & Lanciro ♥

Fredag;
Jag sov väl till halv ett, innan pappa kom och bankade på dörren  till mitt lilla hus.
Han ville att jag skulle hjälpa honom att bära ner min gamla garderob till släpet.
Var inte helt lätt, eftersom jag var nyvaken och den skulle ner för en backe, ishal.
Men men, jag klarade det och fick gå in och äta frukost.

Åkte sedan till stallet och skrittade Disus, mockade och snackade med Rebecka. Åt även en matlåda som jag hade med hemifrån. Sedan övertalade jag Rebecka att hänga med till Åfiske och Sanna.
Efter en stunds övertalning och mycket tålamod, hängde hon med. På bussen träffade vi Sofie och en kompis till henne som skulle in till Nynäs och köpa godis, för att sedan åka ut igen. Lite onödigt kan man väl säga men, nöden har ingen lag, speciellt inte om man är godissugen!

En och en halv timme senare gick vi av bussen och vägen längs "dödens väg" skulle börja. Vi klarade oss, och kom fram till Åfiske och träffade Sanna.
Jag började borsta Lanciro och ryckte sedan lite man. Sedan sa Sanna att jag fick rida på ridbanan, bara jag longerade lite innan. Sagt och gjort, jag gjorde iordning honom och gick ut till ridbanan.

Jag longerade i ca en kvart och sedan kom Sanna ut och hjälpte mig upp. Jag red väl i en tjugo minuter och det gick hur bra som helst. Han är jättetrevlig att sitta på, och den första unghäst jag suttit på. Jag fick vara själv på ridbanan, eftersom Sanna vet att jag koncentrerar mig bäst om det inte är en massa pubik. Skönt med människor som känner en så väl!

Tiden gick alldeles för fort, och snart var vi tvungna att åka hem. Vi bestämde även att jag skulle sova hos Rebecka, så vi tog bussen till Västerhaninge och sedan tåg.
Hemma hos Becka blev det mat, godis och promenad med hundarna.
Ganska tidig läggning, eftersom Becka fortfarande är ett barn. :)



Give me some credit
Postat av: sanna

haha var det första unghästen? Då skötte du dig verkligen bra. Jag är ledig på fredag.

2009-01-28 @ 08:41:32
URL: http://krumben.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fiina Lanciro!!

2009-01-28 @ 23:21:35
URL: http://engstrom.webb.se
Postat av: Rebecka

"för Rebecka fortfarande är ett barn"

nää,bara för att du sov halva dagen och jag som jobbat hårt var trött ;)

2009-01-29 @ 08:56:19
URL: http://blondiiebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0