Liten har blivit stor, DARIN ! <3


En av dem första bilderna som togs i Darins karriär.
Denna bild är från skiva nummer ett "The Athem"


Denna bild är från skiva nummer två. "Darin".
Skivan hade en lite tuffare stil överlag, så bilderna blev detsamma
.


Denna bild är från MQ´s julkampanj 2005. Jag kommer ihåg hur jag gick in i varenda MQ affär, just för att få/köpa affischerna  på Darin. Det hela lyckades och jag fick både stora och små.


Denna bild är från en Café plåtning år 2007. Darin ser mer och mer vuxen ut,
och är inte alls lika blyg längre.




Jag kan konstatera att jag fortfarande är ett stort Darin-fan. Men det syns inte lika mycket som då. Då såg hela mitt rum ut som en affischeringstavla. Det var bilder och låttexter på Darin och på hans musik överallt. Både i väggar, tak, garderobsdörrar och till och med jag var smyckad med Darin.
Runt halsen hade jag ett "D" och på handen, hans födelsedatum.
Jag var så inne i Darin att det var det enda jag lyssnade på, och jag blev såklart väldigt mobbad för det i skolan. Han var ju en "tönt" och han skulle inte hålla länge inom branschen.
Men, där fick dem ki! Han är den artist som utvecklats mest av alla på så kort tid. Numera har han skivkontrakt, inte bara i Sverige, utan Tyskland, Frankrike och Finland!
Det kallar jag utveckling, och även om jag inte bara lyssnar på Darin nu, eller tapetserar mitt hus med Darin, så kommer han alltid vara en Idol för mig.

Men det fanns en period under mitt liv, som jag hatade Darin, och som jag inte orkade lyssna på hans musik, för då grät jag bara. Jag tror att det var år 2006 som en kompis utgav sig för att vara "Darin" på både hotmail och msn. Låtarna som "han" skrev då, speciellt "Who´s That Girl" var skrivna till mig, och han skrev ner sin kärlek till mig via låttexterna. "Who´s That Girl" skrevs till exempel från min konfirmation. Och personen i fråga fixade med bilar som åkte förbi där jag befann mig, och fixade personer som liknade "Darin", allt för att jag skulle tro på det.
Och det gjorde jag också.
Tills en dag, då jag avslöjade henne och då brast hela mitt liv. Hon gjorde det säkert bara för att vara snäll, i början, för att en kille skulle intressera sig för mig. Men sedan blev det till överdrift och jag blev som sagt helt knäckt.

Det tog säkert två år innan jag kunde lyssna på Darins musik igen och fortfarande när jag hör "Who´s That Girl" så fäller jag en tår. Men, jag har gått vidare i livet nu och kan se tillbaka på det där som en tråkig, väldigt hemsk händelse. Men nu kan jag hantera det iallafall.

Give me some credit
Postat av: Nette

Inget fan av Darin direkt men det var en väldigt nice skrivet iaf om honom! puss

2009-03-01 @ 15:00:34
Postat av: rebecka

slutade du lyssna på hans musik efter julshowen - 06 ??

för vi hoppade ju till en darin låt :P :)

2009-03-01 @ 17:12:59
URL: http://blondiiebecka.blogg.se/
Postat av: Rebecka

okej,

2009-03-01 @ 18:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0